Schatten en schildpadden - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van de Kooltjes - WaarBenJij.nu Schatten en schildpadden - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van de Kooltjes - WaarBenJij.nu

Schatten en schildpadden

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg de

31 Juli 2017 | Sri Lanka, Tangalla

Dat de treinreis van Colombo naar Galle "uitdagend" zou worden klopte! Stel je voor: een station in 35+ graden, een WC met een flinke laag vloeistof... en een perron met te veel reizigers voor 1 trein... We pasten met flinke ellebogen netaan in de trein, zonder dat er een kooltje uit de trein hing. Na een uur wisten we zowaar 2 zitplekken te bemachtigen, waarna het allemaal iets prettiger werd. Een heel avontuur!

Eenmaal in Galle een vreugdedans van de Kids in ons appartement: heel ruim, alleen wat lang niet schoongemaakt. Maarrr: op loopafstand van het grote VOC fort! Erg gaaf om daar doorheen te struinen en lekker chauvinistisch naar de Nederlandse namen op de grafstenen te speuren. Vanaf de muren was en passant nog een cricket wedstrijd live te volgen. Heerlijke dag met Domino's pizza als afsluiter :). De mannen waren druk met alle verhalen over piraten, kruiden en handel. Elize vooral met het wegdrinken van een hitte flauwte.

Met een privé taxi zijn we verder getrokken. Ook dat bleek nog niet ideaal: de chauffeur bleek een spastische voet te hebben die tussen 'gas' en 'remmen' liefst 30x per minuut wisselde... allemaal behalve Pepijn misselijk kwamen we aan in Rekawa (waar alles weer snel bedaarde). Onderweg zagen we schildpadjes, een vuurtoren en de mooiste kusten die je je kunt wensen! Ademloos staan kijken naar de perfecte stranden en naar de vissers op hun staken in de branding.

Eenmaal in Rekawa volgde het warme bad van de familie van Ravindu. Hij runt met z'n moeder, tevens chef, een prima guesthouse in een rustige kuststreek. Ijsvogels, ibissen en (heel bizar) pauwen in palmbomen! Die avond nog zijn we op het strand getuigen geweest van een loggerhead schildpad die op het strand eieren legde! Wow... dat stond wel heel hoog op onze bucketlist! De kids waren zeer onder de indruk en alle reisperikelen waren snel vergeten.

Vandaag (na een lange warme nacht) volgde een magnifiek ontbijt met vers fruit, rijstkoekjes, eieren en toast. Daarna: stranddag! Ik kan niet goed beschrijven hoe het is om dit strand te mogen betreden... zoo ontzettend leuk mooi!
De golven waren te ruig, maar een natuurlijk zwembad tussen de rotsen was perfect voor 5 Kooltjes (later rode Kooltjes) met duikbrillen en waterschoenen. Natuurlijk slepen we nu een halve kilo schelpen mee :). Vanmiddag mochten we op bezoek bij de familie van Ravindu & mama Priyanti. Elize heeft heerlijk met de jongste dochter gespeeld. Oudste dochter (16) wil dokter worden en kan rekenen op een warm contact in NL.

Morgen gaan we op pad naar wildpark Uda Walawe. Heel benieuwd hoe dat is. Hopelijk alvast iets koeler?

Dikke zoenen uit Sri Lanka

• 01 Augustus 2017 - 09:08

Mia:

Poeh hee.....overvolle treinen in die hitte.....wel héél herkenbaar, maar de schildpad die eieren legde op het strand was natuurlijk helemaal te WOWWWWWW..........wie krijgt dat te zien......jawel....De Kooltjes yessss...
    Vandaag het wildpark. Hopelijk zien jullie veel mooie grote dieren. Genieten daar. Super om te lezen.
    Allemaal een dikke knuffel van mij, Mia

• 01 Augustus 2017 - 10:56

Chris:

Whaa gaaf hoor! En intens als familie als ik het zo hoor! Geniet van alle indrukken en vooral van elkaar!! Xxx

• 03 Augustus 2017 - 14:39

Dick:

Hoi lieverds, wat een belevenissen tot nu toe. Met name de schildpad die je eieren ziet leggen: onvoorstelbaar! Fijn te lezen dat jullie zo genieten met elkaar. Ben al benieuwd naar jullie volgende verslag. Geniet lekker en tot de volgende reactie. Hier alles oké. Liefs en Xxxxx.