Apenstreken - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van de Kooltjes - WaarBenJij.nu Apenstreken - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van de Kooltjes - WaarBenJij.nu

Apenstreken

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg de

28 Juli 2017 | Sri Lanka, Negombo

Lieve volgers,
Tijd voor een kort verslag vanaf mijn telefoon. Omringd door de honden en katten van het guesthouse genieten wij van een heerlijk ontbijt (fruit, kokos pannenkoeken, eitje, koffie :) ). Het zijn opgevangen zwerfdieren, ingeënt etc en erg lief voor de kids, zelfs Elize vindt ze leuk. 30 graden, palmbomen, hé... vervelend!
De reis verliep prima, met veel films en als hoogtepunt een excursie naar de cockpit (KLM)!! Supergaaf! Overstap in Koeweit: 45 graden! En daarna een vlucht met Sri Lanka airlines. Meteen een heel andere sfeer: gezellig en chaotisch, her en der een burka, de kids met grote ogen!

Na een pick-up (luxe!) vanaf het vliegveld aangekomen bij een heerlijk Guesthouse met eigen bungalow tussen de palmen en fruitbomen. Prachtig! Even een paar uurtjes slapen en daarna het zwembad in met nog 1 NL gezin met jonge kids! Zo leuk!

Gisteren wederom lekker gezwommen en toen op pad met een Tuktuk... 5 Kooltjes op 1 bankje, hilarisch! In chaotisch verkeer naar de boot voor een privé trapje door het oude Hollandsche kanaal vol varanen, ijsvogels en afval. Toen op weg over de baai naar de apen en adelaars. De apen kregen banaan die ze op de boeg mochten komen stelen. Beetje cheesy, maar wel geweldig voor de kids! Pepijn viel daarna in slaap ondanks de bonkende boot en de zoute spray...
Diner was wederom een hoogtepunt: de karpers en schildpadden in de vijver moesten nodig gevoerd worden door de kids en afsluitend mochten we de voeten en handen laten reinigen door de poetsvisjes. Ingeborg heeft zelden zo hard gegild. Thije genoot vooral met volle teugen!

Straks pakken we de trein naar Galle, vast een heel avontuur! Dank voor de leuke reacties. Dikke zoenen en tot snel!

  • 28 Juli 2017 - 09:58

    Mia:

    Geweldig....de cockpit in. Dat hoor je niet vaak. Enne...ik zie het al helemaal voor mij...5 stralende Kooltjes op 1 bankje. Een plaatje. Poetsvisjes hihihi.... jullie zachte, mooie voetjes zijn dus helemaal geprepareerd voor de rest van de reis. Veel plezier in de trein (weer een andere ervaring!!!) en ik kijk uit naar het volgende verslagje.
    Liefs van Mia

  • 28 Juli 2017 - 11:42

    Coby Rozenboom:

    Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Leuke dingen hebben Maar die kriebel visjes aan m'n jullie al gezien en wat gezellig dat er nog een nederlands gezin is met kinderen. Maar kriebel visjes aan m'n voeten daar moet ik niet aan denken! Kuffels voor jullie!

  • 28 Juli 2017 - 22:29

    Maria:

    Super avontuur en dat al in de eerste paar dagen! De cockpit in en alle diertjes wow dat is cool! Zelfs de visjes had ik denk ik wel geprobeerd hahaha. Maar goed dat ik daar niet ben want dan had ik vast alle hondjes en katjes mee willen nemen :D En dan die vogels helemaal gaaf! Die Pepijn kan ook echt overal slapen, begrijpelijk na zo veel indrukken hoor ik geef hem groot gelijk :)
    Heel veel plezier daar, doe voorzichtig en tot het volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Negombo

de

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 11681

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 16 Augustus 2017

Sri Lanka

31 Maart 2014 - 09 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: