The eagle has landed! - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van de Kooltjes - WaarBenJij.nu The eagle has landed! - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van de Kooltjes - WaarBenJij.nu

The eagle has landed!

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg de

06 Mei 2014 | Verenigde Staten, Seattle

Letterlijk dan, in een boom ongeveer 30 meter van onze laatste camping spot. Daar bouwt een paartje ‘bald eagles’ hun nest! Ze zijn er nog niet zo goed in want net voor bedtijd liet één van de eagles een zware, open haard waardige tak op onze camper vallen. Kids in tranen, dus in pyjama naar buiten om te kijken… Hoe dicht kan je bij de natuur komen?

We waren in Deception Pass State Park, Whidbey Island, vlakbij Seattle. Stel je voor: Zeeland, maar dan omringd door besneeuwde vulkanen, met orca’s, walvissen en woudreuzen. Oh ja, en adelaars. Niets ten nadele van Zeeland, maar dit is echt heel mooi! Vandaag hebben we de walvissen van dichtbij mogen bekijken. Elize en Thije beginnen echte spotters te worden.

Na ons vorige verslag zijn we doorgereden naar Mt. Rainier. Ook een eenzame vulkaan in een verder vrij vlak landschap. Die zie je al van grote afstand liggen. Kunnen we met de camper de sneeuw in? Yes we can! Elize en Thije moesten even leren hoe je weer wegkomt als je tot je heupen in de sneeuw staat, maar ze vonden het cool! De sneeuw lag hoger dan de camper langs de parkeerplaats; en toch een stralend zonnetje. Elize wist nog precies hoe je een sneeuwpop maakt. Thije leerde snel en Pepijn viel in slaap in de rugdrager :)

Met nog een paar dagen te gaan kozen we voor de ontspannen Whidbey Islands. Nog even een praatje met gepensioneerde Amerikanen in té grote campers/caravans en genieten van de wilde zalm die de buurman kwam brengen. Nu nog 2 dagen Seattle en dan sluiten we af.

Tot snel!

• 06 Mei 2014 - 07:05

Ans Bakker:

Fantastisch!!!!!! Een hele goede reis terug en tot het grote feest zaterdag!!!!

Dikke knuffel van Jan en Ans.

• 06 Mei 2014 - 07:10

Ans Bakker:

En zo hééééérlijk in de sneeuw!!! Móóóóóói!!!!!!!

• 06 Mei 2014 - 09:00

Cynthia:

Wat een leuke verhalen en foto's. Echt een vakantie om nooit te vergeten! Geniet nog van de laatste dagen.
    Tim is blij als Elize weer op school komt. Hij zei net: ik mis haar best wel.
    Groetjes Tim en Cynthia Jacobs.

• 06 Mei 2014 - 10:22

Nel V Dijk:

Wat een mooie verhalen en prachtige foto's
    Grote verschillen in de zon en in de sneeuw.
    Wij wensen jullie een hele goede thuisreis.
    Op naar het grote feest zaterdag

Liefs Chiel en Nel.

• 06 Mei 2014 - 15:52

Mia:

hallo lieverds

Net terug van een weekje Zwitserland, waar ook wij van zon naar sneeuw naar zon gingen, las ik jullie mooie berichten. GEWELDIG enne...wat een schitterende foto's.
    Het zit er bijna op, dus een goede reis terug en tot zaterdag op het grote feest van Elza & Dick.
    Liefs en knuffels van Mia

• 06 Mei 2014 - 22:54

Christel:

Super super gaaf!! Wat een belevenissen! En ja, ik geloof best dat er iets boven zeeland gaat... ;-) Maar het heeft nu wel lang genoeg geduurd hoor, heb zin om alle verhalen te horen en weer een lekker wijntje te drinken met jullie! Geniet van jullie laatste uurtjes USA en dan goede reis! Tot snel, liefs Chris

• 07 Mei 2014 - 09:46

Dick:

Hoi lieverds,

wat een belevenissen: nauwelijks te bevatten. En schitterende foto's. Kan me voorstellen dat jullie in de laatste dagen wat rustiger aan doen om weer een beetje 'op aarde' terug te komen. Geniet maar lekker.
    Wij zien er naar uit om jullie weer te ontmoeten en de mooie verhalen te horen. Goede reis terug.
    Liefs van Elza en Dick

• 07 Mei 2014 - 10:53

Simon En Gerda:

Hallo allemaal!!

Wat ziet het er allemaal prachtig uit en wat is het leuk jullie verhaal te horen!!
    Het is fantastisch wat jullie allemaal meemaken niet te geloven. ook wel HEEEELLLL spannend.
    Geniet nog van de laatste dagen en een HEEL VOORSPOEDIGE TERUG REIS!!

Tot zaterdagavond OP HET GROTE FEEST VAN DICK EN ELZA.

Dikke knuffel van een trotse opa en oma Oudejans