Down to the river - Reisverslag uit Toutle, Verenigde Staten van de Kooltjes - WaarBenJij.nu Down to the river - Reisverslag uit Toutle, Verenigde Staten van de Kooltjes - WaarBenJij.nu

Down to the river

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg de

30 April 2014 | Verenigde Staten, Toutle

Eindelijk weer eens Wifi, en één die stabiel genoeg is om ook daadwerkelijk het www op te gaan :p.

Van de eindeloze vlaktes naar de rivier, via wild west achtige stadjes. Enkelen nog 'in bloei' , anderen duidelijk hun hoogtij dagen al voorbij. Overal volop oude ambachten zoals een wolspinnerij en weverij, zowel als grote fabriek, als praktisch bij de mensen thuis met de wolproducerende alpaca's in de schuur ernaast. Een zadelmakerij/ cowboywinkel (daar moest natuurlijk een cowgirl jeans gekocht :D), lavendelboerderijen, en niet te vergeten de wijnvelden en zeer kleinschalige bierbrouwerijtjes (wel niet het oudste beroep, maar wel de lekkerste, toch? ). We volgden de Colombia River, met zijn mooie gorge. Maar ook met zijn mooie bergje, Mount Hood. Wij hebben hem even gezien.... voordat de sneeuw ineens met bakken uit de hemel kwam! Het plan was om er omheen te rijden, maar de sneeuwvlokken werden al snel 'serieus' en na wat rondvragen zijn we maar omgedraaid met onze grote camper. Te gevaarlijk om door te rijden. Helaas was die dag de berg dus ook niet te zien. Maar niet getreurd, Mount St Helens was niet gepland in onze trip maar werd wel bezocht... gelukkig! Mooi mooi mooi, en wat een geschiedenis zit erachter.

Hoe het met ons is? Tja, met zoveel moois kan het haast niet anders dan dat het goed gaat :).Of toch niet?: Af en toe is de douche niet zo warm als we gehoopt hadden. Thije is inmiddels (pas) 2 keer van 'zolder' afgevallen. Pepijn pas 1 keer uit de camper'(toen die stilstond natuurlijk). Veel sporen gezien van rendieren, helaas geen veroorzaker van de sporen. Maar wat worden de koters goed in sporen zoeken, hahaha.

Morgen op weg naar Mount Rainier. Het lijkt erop dat alle camp-sites nog gesloten zijn.... we zullen zien waar we ons huisje morgen neerzetten!
Dikke knuffels vanuit Washington State!

Enne, iedereen die inmiddels bevallen is: gefeliciteerd!! Iedereen die nog volgt: zet m op ?!

• 30 April 2014 - 10:44

C. Rozenboom:

Fijn dat jullie zo genieten. Terwijl ik dit tik zie ik een foto van de Canarische eil. Wel wat anders dan flinke sneeuwval. Ik begrijp dat de jongens geen nare gevolgen hebben overgehouden van die valpartijen. Als ik mij goed herinner heeft er in die St. Helens in de eindjaren van 1900 een enorme uitbarsting plaats gevonden. Dat hoor ik nog wel van jullie. Nog veel plezier die laatste dagen.

• 30 April 2014 - 22:33

Christel:

Hihi Kooltjes!! Leuk, leuk, leuk!! Tot de volgende wifi!! XX Chris

• 30 April 2014 - 23:24

Dick:

Hoi lieverds,
    Wat een leuk bericht. Wat zullen jullie enorm veel indrukken hebben van alles wat jullie zien en doen. Schitterende foto's van de kinderen en het enthousiasme ligt er dik bovenop! Genieten jullie maar lekker verder van wat jullie nog allemaal gaan doen en zien en geniet ook van elkaar!
    Hier is alles oké. Vanmorgen de geboortetaart bij Fabiënne gebracht: wat een prachtig meisje!
    We genieten volop van het mooie weer en de prachtige lentebloei.
    Veel liefs van Elza en Dick

• 01 Mei 2014 - 14:29

Hilda:

Veel plezier, nog ga maar eens kijken waar jullie heen gaan. leuke foto's iedereen geniet zo te zien. Goede reis verder.xx

• 02 Mei 2014 - 19:24

Elza:

Lieve luitjes,

Wat een prachtige verhalen, alleen, dat Thije al twee keer uit zijn bed is gevallen, klopt toch niet helemaal! Is het een idee om een trampoline naast zijn bed te zetten, en op de dag de trampoline bij de uitgang te zetten voor jullie droppie Pepijn? Wie weet voorkomt dat heel veel kletteren op de grond?
    Lieve schatten wat een mooie berichten van jullie! Wat gaat de tijd toch hard! Nog maar een weekje en jullie zijn weer thuis. Wij verheugen ons er al op om jullie te komen halen!
    Geniet maar lekker en wij genieten nu al van jullie verhalen
    Dikke knuffels voor jullie vijfjes van Elza.

• 04 Mei 2014 - 23:31

Diana Kool:

Ha lieve luitjes, wat een prachtige verhalen en beeldmateriaal. Jullie beleven echte avonturen daar. Wij beleven het zo een beetje mee. We wensen jullie nog een mooie afsluitende week. Jullie willen er misschien nog niet aan denken....maar we kijken ernaar uit om jullie weer te zien. Groeten van de Kooltjes uit Oudewater.