Heritage and paradise - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van de Kooltjes - WaarBenJij.nu Heritage and paradise - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van de Kooltjes - WaarBenJij.nu

Heritage and paradise

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg de

13 Augustus 2017 | Sri Lanka, Nilaveli

De tijd vliegt! We zijn al bijna aan het eind van onze memorabele trip... vanaf de Oostkust, Nilaveli met het geluid van golven en krekels en een sterrenhemel als decor, komt dit verslag.

De laatste dag in Ella heeft Pepijn zijn berggeit diploma gehaald: zelf Little Adam's Peak op- en afgeklommen! Topper! Daarna een paar welverdiende potjes Uno en een nep diploma-uitreiking. Even de was opgehaald en lekker gegeten (de stroom viel slechts 1x uit) en rap naar bed.

De volgende dag op pad met de trein: 2,5u door een groen en mistig berglandschap (hangend uit de trein natuurlijk) op weg naar Nuwara Elia, ook wel "little England" genoemd. Het regende daar als een malle, dus eindelijk konden de regenjassen en paraplu's uit de tas. Op naar de geinige botanische tuin. Alles zeiknat... inderdaad net als in Engeland. Het hotelletje maakte alles weer goed met heerlijk eten, een gigantisch 3 persoons bed voor 3 mannen, winnende Oranje voetbalvrouwen en 1 rat op avontuur :)

De trein hadden we wel gezien, dus dit keer met de bus verder naar Kandy. Op zich een prima bus, maar de bergweg en steeds meer passagiers erbij werden Thije te veel. Het spuugzakje werd door de bijrijder met een sierlijke boog uit de deur geworpen (niemand geraakt). OK, de bus was geen groot succes...

In Kandy was hét evenement de Perahera: de jaarlijkse optocht waarbij de enige echte tand van Budda op een olifant door de stad gedragen wordt. Dat doen ze al ruim 250 jaar in een gigantische parade met dansers, vuurdansers, en heel veel olifanten (sorry partij voor de dieren...). Het is gelukt om met hulp van een tuktuk driver een mooi plekje te bemachtigen vanuit een winkeltje op de 1e etage. En Zooo, dat was de moeite waard!! Bizar mooi en voor de kids onvergetelijk, alleen al omdat het 5u duurde! De dag erop lekker naar de botanische tuinen (topklasse! Met apen en vleermuizen), een theefabriek en een mega budda op een berg en tot slot diner op een dakterras met uitzicht.

Door de drukte in de stad waren we overigens veroordeeld tot een 2 tal stapelbedden in een hostel. Ook dat is gelukt, al waren we daarna wel toe aan een tikkie meer luxe inmiddels. Daarom zijn we nu aan de oostkust in Uppuveli en Nilaveli: bounty stranden, lekker eten en prima accomodatie. Schelpen worden dagelijks verzameld en de sterke golven beuken ons lekker omver. Zo fijn om bij te komen en alle ervaringen wat te laten bezinken. Toetje van gisteren was om met Thije en Elize sterren te kijken... zoveel! En ook een paar vallende!

Vanavond nemen we de nachttrein terug naar Colombo voor de laatste 2 dagen. Wauw, er is hier nog veel meer te doen!

Pepijn, Thije en Elize zijn in 3 weken een paar maanden gegroeid van alle avonturen. En wij leren dat het echt prima gaat, backpacken met kinderen.

Alvast tot snel!

• 13 Augustus 2017 - 09:22

Mia:

Ha lieve schatten.
    Wat een héérlijke verhalen weer. Nog een paar daagjes genieten daar en ik hoor de andere verhalen graag een keer van jullie vijven hier in dat kleine zonnige Nederland.
    Liefs van Mia

• 13 Augustus 2017 - 21:41

Jolanda:

Geweldig dat we zo mee mogen genieten..
    Wat schrijven jullie beeldend en leuk.
    Iedere keer zit ik te smullen en ben ik ook een beetje mee op reis.
    Blijf genieten en tot later!
    Warme groet

• 15 Augustus 2017 - 15:08

Dick:

Hoi lieverds, wat een belevenissen! Prachtig om te lezen en wat fijn hoe de kids dit beleven. Inmiddels begint het aftellen: morgenochtend treffen we elkaar op Schiphol: ik zie er naar uit! Jullie wens ik fijne laatste uren en activiteiten en een behouden thuisvlucht. Liefs, Dick

• 15 Augustus 2017 - 19:22

Ans Bakker:

Haaa Lieverds,

Ik begin nu pas met het lezen van alle eerdere verhalen....ik had ook mailvakantie nl!!
    Maar ik ben benieuwd, hoeveel ik herken en wie weet voel ik me weer heerlijk in Sri Lanka...
    Geweldig dat jullie zo genoten hebben en wij wensen jullie een hele goede reis terug en weer lekker slapen in jullie eigen bedjes.
    Dikke knuffels van Jan en Ans.